dimarts, 11 d’agost del 2009

TM - El tren a Marratxí, una alternativa real al cotxe particular?








Es Pont d’Inca Nou
Corria l’any 1993 (consultau la Pòrtula impresa d’abril d’aquell any) quan l’Associació de Veïnats des Pont d’Inca Nou ja reivindicava que el tren hi hauria de tenir una aturada.
Amb els anys, aquesta aturada s’arribà a fer, tot i les reticències sobre la viabilitat del projecte per part dels responsables del tren d’aleshores. Al final del carrer de Son Frau, coincidint amb una de les zones comercials, hi tenim un aparcament i l’aturada per al tren. Hem de dir que aquesta aturada és utilitzada diàriament per nombrosos usuaris i a qualsevol de les hores que hi passa el tren. El nombre de passatgers que recull per anar cap a Palma o els que en tornen supera amb escreix aquells que recull o davallen a l’estació des Pont d’Inca. Aquest fet deu tenir una explicació senzilla. L’aturada consta d’un bon aparcament o fins i tot hi ha la possiblitat d’aparcar-hi molt a prop, al carrer de Ternelles o al carrer de sa Via. Així trobam usuaris que vénen de ses Cases Noves, Can Carbonell... o fins i tot des Pla de na Tesa i, naturalment, des Pont d’Inca Nou o de Cas Miot, que hi solen arribar a peu. A l’aturada des Pont d’Inca Nou, també hi ha connexió amb el bus, encara que s’utilitza manco. És més freqüent que la gent hi arribi de la manera que hem explicat.














Aturada del Polígon i estació des Figueral
D’altra banda, també hem pogut comprovar que les aturades del Polígon (sobretot a determinades hores) i l’estació des Figueral són molt utilitzades. L’estació des Figueral també compta amb un bon aparcament i la connexió amb el bus, cosa que facilita l’ús del tren als usuaris de sa Cabaneta i Pòrtol. A més a més, hi ha una sala amb aire condicionat mentre els usuaris esperen el tren, que fa l’espera més agradable els mesos d’estiu. Quan falten pocs minuts perquè hi passi un tren, se sent un avís per megafonia.






Tren de Manacor
A l’estació des Figueral també es pot agafar el tren cap a Manacor. Teniu en compte que des de la Intermodal de Palma hi fa la primera aturada. Si l’heu agafat a Palma, és més ràpid, però només serveix per als qui van a l’estació des Figueral. Evidentment, també és molt ràpid si l’agafau de tornada de Manacor, ja que té l’avantatge que no s’atura enlloc més fins arribar a la Intermodal de Palma. De tota manera, si el perdeu, sempre podeu esperar uns minuts per agafar el d’Inca o el de sa Pobla. Aquests sí que s’aturen a totes les estacions tant de Marratxí com de Palma.






Algunes reflexions
Ja ho veis, l’invent que se suposava que havia de fracassar, segons deien, s’ha convertit en una alternativa ràpida per anar i tornar de Palma des d’una part de Marratxí i, no cal dir-ho, per anar a Inca, Manacor o sa Pobla (i totes les aturades intermèdies). Si als usuaris se’ls donen alternatives per evitar-se els embossos per accedir al centre de Palma i el problema (greu) de l’aparcament, aquests responen. És una llàstima, però, que els trens siguin un poc antics i que encara no s’hagin electrificat. L’interior dels combois, si bé es veuen nets, es nota que ja han de menester un recanvi. A més a més, les vagues que afecten darrerament aquest transport poden sembrar la desconfiança entre els usuaris.







JACF

TM - Tot Marratxí
Pòrtula, revista de Marratxí
Amb 'P' de Pòrtula a la ràdio (92.9 fm)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada